10 Kasım 2012 Cumartesi

Enderunlu Vâsıf'ın "Var" Redifli Gazeli

Ne beyân-ı hâle cür'et ne figâna tâkatim var
Ne recâ-yı vasla gayret ne firâka kudretim var

Yanayım mı hasretinden geçeyim mi ülfetinden
Hele derd ü firkatinden sana bin şikâyetim var

Nice etmem âh ü efgân beni yâre geçti yârân
Nigeh etmez oldu cânân buna pek kasâvetim var

Düşeli o bâd-ı kâra gönül oldu pâre pâre
Çekerim gam ne çâre gönül geçemem mahabbetim var

O fısıltıyı işittim düşüp ardlarına gittim
Yanılıp bir işdir ettim şu kadar kabâhatim var

Gece bir yere varılmış orada biri sarılmış
Bana yâ niçin darılmış duyarım ferâsetim var

Geziyordun eşbeh eşbeh dedi her kimim görse peh peh
Beri gel ki sana ey meh dahi çok hikâyetim var

Lebin olmuş ayn-ı şerbet gönül istek etti gâyet
Edemem tahammül elbet öperim harâretim var

O meh işte bana nisbet ediyor seninle ülfet
Bana Vâsıf açma sohbet sana pek adâvetim var

1 yorum: